Alla inlägg under augusti 2011

Av Linnea - 24 augusti 2011 22:30

 

Goddag.

dagen spenderades i hellasgården. Det var planerat att vi skulle gå en mil men jag skulle nog gissa att vi gick lite längre.. vi försökte nämligen fuska, hah.. blev dock inte så jättelyckat, xD 

efter att ha gått en bra bit på den gröna sträckan(den längsta) så fick vi för oss att vi skulle svänga av vi den gula sträckan (som bara var tre km) men det sket sig när i insåg att lärarna väntade i korsningen för att säga vilket håll vi skulle åt. 
vid nästa korsning svängde vi in på den vita sträckan (som bara var 6km), men på nåt jävla sätt lyckades vi komma tillbaka till samma korsning, hah.
efter att ha failat med både första och andra försöket så gav vi på oss den gula sträckan igen. tråkigt nog var vi tvungna att gå tillbaka en bra bit för att komma till den korsningen..  
som tur var hittade vi äntligen till hellasgården tillslut ;D
väl framme så varrt det lunch. :) 

Tips! kolla datumet innan du köper din pastasallad! min var nämligen gammal och smakade typ.. mögel.


efter att vi slutat så bar det av in till stan :) var ganska trevligt där med (:

det var nog allt för idag, kram! 

Av Linnea - 23 augusti 2011 19:15

 


Hey :) 

dagen har spenderats till att köpa två nya blusar och hjälpa syster med att rensa hennes garderob :)

helt sjukt hur mycket kläder hon har?!
efter tre timmar hade vi lyckas fylla två skitstora svarta sopsäckar med kläder, väskor och skor. Men det sjukaste var att garderoben fortfarande var full!
förstår inte hur man lyckas.. hah xD
wellwell, vi hade väldigt trevligt iallafall! :D 

(fin chey på bilden :D) 

Av Linnea - 22 augusti 2011 23:00

   

detta är väl ungefär vad jag har gjort idag.. Ritat massor och deppa över att jag börjat ny skola, hm.. 
well, här är bilder på två av dom iallafall.

(dom går inte att förminska då de är upplagda från våran mac. ) 

Av Linnea - 20 augusti 2011 23:36

  

              



 

Dagens och gårdagens fotografier. :)

Av Linnea - 20 augusti 2011 23:07


          


 


Hey!

dagen har bara spenderats hemma. skulle egentligen åkt till nåttarö men har smittat ner lillebrorsan så det varrt inställt.

har inte gjort så mycket idag. Skissat lite, kollat film, köpt nytt bord och stolar till köket samt varit ute och fotat lite.

Syrran har även någon sorts återförening av dom on gick i 9an med så man kan väl säga att det är fullt hus för tillfället.

kvällen spenderas till att flytta bilderna från kameran till datorn och stoppa i mig massa godis! ;P

la upp bild på två av bilderna jag gjort idag. Tyvärr är varken fantasikatten eller "Love is poisen" helt klara..

När dom är färdiga så lär dom antagligen vara

 mörkare med fler detaljer, :)

Av Linnea - 19 augusti 2011 23:23

        

Dagen spenderades i tyresö :)

var faktiskt rätt trevligt. började med att vi drog till gammelström (jag, morsan, lillebror och brorsans kompis, Tony).

Robin och Tony stod och fiskade medans jag och lilla mor spelade hejkneckt, med våra regler ofc. skillnaden är att på 2an skriker man cykelpump och gör någon sorts.. dans och på 10an fick vi för oss att vi skulle skrika mongo, hm.. 

ekade som aldrig förr så dom som gick förbi verkade tycka att vi var halft skumma, undrar varför ;)

förlorade man så fick man som straff att försöka klättra i ett träd. Ett ganska värdelöst straff egentligen men det är mycket roligare än det låter. speciellt när min oviga mamma försöker klättra upp i ett träd utan grenar..

sedan varrt det fika osv. 

väl tillbaka i huset så spelades det biljard, åt mat och började sedan bråka lite halft.

var nämligen på segeltorpsskolan i morse.. Verkar som att dom tvingar mig att byta skola trots allt.. Fml.

well nu skall jag nog få upp humöret genom att dra igång en film. 

kramkram sålänge. 


Av Linnea - 18 augusti 2011 22:45

     


  Nu har man tagit sig igenom ännu en dag. 

Igår kom ju mimmi hit som sagt, var otroligt trevligt må jag säga!

Efter mycket skratt osv så bar det av mot Heron City, köpte apgoda smoothies och sockervadd :D

var dock skitläskigt när en liten flicka kom fram till oss och ville smaka.. sen ville hon bara ha mer och mer..!

var typ såhär:

Läskig flicka: hej får jag smaka?

Vi: okej...

Sedan gick hon iväg en stund.. kom tillbaka igen, 

"hehe, hej igen, får jag ta lite till?"

 sen gav hon komplimanger för att få mer!

"vilken fin tröja, åh vilken fin piercing, ni är så lika... jag tar lite till!"

mongo unge.... folk har inget hyfs ;o


Hittade även en bok jag skrev när jag var 9 bast.. helt värdelöst stavat osv! hah!

var dock otroligt roligt att läsa ;D








sedan finns det nog inget mer att berätta, hah.

kollade film i princip hela natten och sov sedan bort halva dagen..

Av Linnea - 17 augusti 2011 16:30

 


Len hud.

 

Basta! Sitt i en bastu under 1-2 timmar och få upp värmen så att du svettas riktigt mycket.

När du är riktigt varm och mjuk i huden så ta en skrubbhandske och skrubba huden så att du får bort massa döda hudceller och annan skit. Huden kommer efteråt att kännas jättemjuk och fräsch, du kan inte sluta ta på dig själv.

Obs! Viktigt att dricka mycket under hela tiden i bastun så att du inte blir uttorkad!



Presentation


Hej! Linnea heter jag ;P
har egentligen inget syfte med denna blogg men tänkte att det skulle vara kul att dokumentera dagarna för att sedan titta tillbaka på allt kul man upplevt. Är ju så lätt att glömma saker och ting. ;)
kommentera gärna, följ eller

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards