Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Linnea - 9 augusti 2011 21:36



Hejhej!
Idag har jag nog inte så mycket att skriva om dagen då det inte hänt så mycket..
vaknade sent (som vanligt) och sedan så har jag nog bara kollat film, varit på ikea och bland annat köpt ljus. Har även städat en massa..
Antar att alla dagar inte är fyllda med roligheter, hah.
syftet med detta inlägg var att jag skulle berätta att jag tänkte göra bloggen lite intressantare genom att lägga ut någon sort av tips varje dag (om jag hinner).

Tips om tex: Sex, mode och skönhet :)
skriv gärna en kommentar om du som läsare tycker det är en bra/dålig idé. :)
kram!

Av Linnea - 9 augusti 2011 20:44

    


Så får du läppstiftet att sitta. 

Det är vackert med läppstift i starka färger. Men många avstår från att använda det av rädsla för att läppstiftet ska "blöda".

 

1. Måla med läppenna över hela läppen innan du målar på läppstiftet.


2. "Bit av"läppstiftet på ett papper för att få bort överflödig färg. Lägg ett lager puder och sedan ett lager läppstift igen. Bit av.


3. Det finns speciella "lip-primers"att köpa, de applicerar du innan läppenna och läppstift för att få en bra grund.


4. Make Up Store har en jättebra produkt kallad "lipstick sealer" som du applicerar vid läppkonturen för att hindra den från att flyta ut.

-

Av Linnea - 9 augusti 2011 00:36

Goddag!

Då har man tagit sig igenom ännu en dag. (:
Måste nog börja inlägget med att skriva att morgonen var en katastrof!


Vaknade vid två av att någon kastade träningskläder och sprutade vatten på mig..
Sedan blev man tvingad att dra ut och löpa i skogen.. Försökte vägra men det gick ju.. sådär, hah.

Väl hemma var man så gott som död..
Stekte banan och som jag åt till glass & sirap för att fylla på med energi :D Mums!

Sedan har jag nog inte gjort så mycket mer, Hah.
bara varit hemma och latat mig en massa..
Har bland annat tittat på "Bring it on, all or nothing".
Väldigt bra film faktiskt! :D

Presentation


Hej! Linnea heter jag ;P
har egentligen inget syfte med denna blogg men tänkte att det skulle vara kul att dokumentera dagarna för att sedan titta tillbaka på allt kul man upplevt. Är ju så lätt att glömma saker och ting. ;)
kommentera gärna, följ eller

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards